بازار خرید برنج چمپا 10 کیلویی

برنج چمپا 10 کیلویی مرغوب و با کیفیت را می‌توانید به صورت مستقیم از این سایت خریداری کنید. برنج چمپا از ارقام برنج ایرانی است که بیشتر در جنوب ایران کشت می شود. این برنج قد بلندی ندارد اما عطر و طعم خوش و قیمت مناسب آن، دلیل خوبی برای خرید این محصول ایرانی است.

در این فروشگاه اینترنتی انواع سالم و نیم‌دانه  این برنج عرضه شده است که متناسب با نیاز خود می‌توانید نوع مورد نظر را سفارش دهید.

بازار خرید برنج چمپا 10 کیلویی

درصد فیبر و آهن موجود در برنج

درصد فیبر و آهن موجود در برنج

برنج‌ گیاهی است از خانواده غلات که با توجه به شرایط اقلیمی و نوع بذر آن دارای ارقام مختلفی است. این گیاه پس از کشت گندم، رتبه دوم را در بین سایر محصولات زراعی کسب کرده است. سرانه مصرف برنج در کشور های در حال توسعه از جمله ایران بسیار بالا بوده و بسیاری از این کشور ها، با واردات این محصول، کمبود برنج خود را جبران می‌کنند. 

در نقاط گوناگون کشور ما نیز ارقام مختلفی از برنج کشت می‌شود. شمال ایران با توجه به شرایط جغرافیایی آن، بهترین مکان برای کشت برنج است که ارقام بسیار مرغوبی را نیز روانه بازار می کند. برنج‌های مرغوب این خطه، دارای قدی بلند هستند و در هنگام پخت ری بالایی دارند. عطر، طعم آن‌ها نیز بسیار عالی است. 

گیاه برنج، به دو صورت مستقیم و نشایی کشت می‌شود. کشت نشایی در شمال ایران صورت می‌گیرد و کشت مستقیم که به صورت پاشش بذر های برنج است در سایر مناطق کشور مرسوم است. میزان‌ محصول کشت مستقیم به میزان بارش‌های سالانه بستگی دارد.

برنج پس از برداشت، درون پوسته بوده و رنگی قهوه‌ای دارد. در طی مراحل فرآوری، پوسته (شلتوک) و سبوس برنج گرفته شده و برنج سفید تولید می‌شود. شلتوک، پوسته غیر خوراکی برنج است، اما سبوس برنج، خوراکی است. برنجی که سبوس آن گرفته نشده باشد، برنج کامل( برنج قهوه‌ای) گفته می‌شود. ارزش غذایی برنج قهوه ای بیشتر از برنج سفید است. در مراحل فراوری برنج، سبوس آن که سرشار از ویتامین‌ها، املاح ‌معدنی و فیبر است گرفته شده و در ادامه برای افزایش کیفیت برنج آن را غنی می‌کنند.

فیبر موجود در برنج قهوه‌ای دو تا سه برابر برنج سفید است، از این رو کربوهیدرات آن، دیرتر جذب شده و فرد احساس سیری دارد. فیبر نقش موثری در سلامت سیستم گوارش دارد.

در حالت عادی، میزان آهن موجود در برنج سفید و قهوه‌ای تفاوت چندانی با هم ندارند. از مجموع ۱۰۰ درصد املاح معدنی موجود در برنج، آهن با ۱۲ درصد، جزو رتبه های پایین املاح معدنی برنج است. اما از آنجا که برنج سفید، با مواد غذایی پر ارزش، غنی‌سازی می‌شود، میزان آهن آن بالاتر است.

قیمت فروش برنج چمپا 10 کیلویی

قیمت فروش برنج چمپا 10 کیلویی

برنج چمپا، گونه ای از برنج ایرانی است که خاستگاه اصلی آن شرق آسیاست. این برنج در جلگه خوزستان به صورت انبوه کشت می‌شود. این برنج جنوبی در مقایسه با برنج های نشایی شمالی، به آب کمتری نیاز داشته و در مقابل عوامل محیطی مقاومت بالاتری دارد. برنج چمپا، قد کوتاهی داشته اما از عطر و طعم خوبی برخوردار است.

فروش برنج چمپا در بسته‌بندی های ۵ و ۱۰ کیلویی صورت گرفته و از طریق این سایت به صورت مستقیم به فروش می‌رسد. این برنج با توجه به قد کوتاه آن، قیمت پایین تری نسبت به سایر برنج‌های ایرانی دارد و برای مجالس استفاده نمی‌شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما