قیمت روز برنج هندی خوب

بازار برنج هندی خوب این روزها رونق فراوانی یافته است. این برنج به دلیل قیمت پایین و قد کشیدن برنج و ظاهر زیبای آن پس از پخت، مورد استقبال خانواده هایی قرار گرفته است که توان مالی خرید برنج ایرانی را ندارند. برنج هندی خوب اگر چه عطر و طعم دلپذیر برنج ایرانی را ندارد اما همانند آن ها هنگام پخت قد می کشد.

قیمت روز برنج هندی خوب

معرفی انواع برنج هندی خوب

معرفی انواع برنج هندی خوب برنج هندی برنجی نیست که در شالیزار کاشته شود، بلکه دانه ای است که در کارخانه تولید می شود. ماده اولیه این برنج ، ریزه برنج ها و برنج های نیم دانه ای است که ضایعات کارخانه های شالیکوبی شناخته می شوند. کارخانه های برنج هندی این ریزه برنج ها را پودر کرده، با نشاسته و افزودنی های مجاز ترکیب می کنند و برنج تولید می شود. این فرآیند مشابه فرآیند تولید ماکارانی است. 

متاسفانه پس از استقبال از این برنج، سودجویان و به خصوص کارخانه های چینی پلاستیک را به مواد اولیه افزودند و برنج هندی نا مرغوب و نا سالم تولید کردند.

باسماتی در لغت به معنی خوش بو و معطر است. برنج هندی باسماتی برنجی دانه بلند است که عطر و بوی تندی دارد. کشور هندوستان دو سوم از طرفیت برنج باسماتی جهان را تولید می کند از این رو منشا این برنج را هندوستان شناخته و آن را برنج هندی باسماتی می نامند. 

برنج های هندی کیفیت خوبی دارند، مگر این که جزء آن دسته از برنج هایی باشند که با پلاستیک مخلوط شده اند.

برنج هندی خوب در ظاهر تفاوت چندانی با گونه نامرغوب ندارد. برای تشخیص برنج مرغوب از بی کیفیت از روش های زیر می توان استفاده کرد:

۱. دانه های برنج را با هاون بکوبیم تا به حالت پودر در بیاید. برنج مرغوب به خوبی پودر می شود و نا خالصی مانند تکه های زرد رنگ که نشان دهنده پلاستیک است ندارند.

۳. آن ها را بسوزانیم. برنج های نامرغوب به دلیل داشتن پلاستیک، شعله ور می شوند و هنگام سوختن بوی پلاستیک ایحاد می شود.

۳.  دانه های برنج را در ظرف آب بریزیم. دانه های برنج مرغوب کف ظرف ته نشین می شوند اما برنج نا مرغوب حاوی پلاستیک سبک روی آب می ماند.

۴. دانه های برنج را مدتی در ظرفی در بسته زیر نور آفتاب قرار دهید. اگر برنج مرغوب باشد کپک می زند و برنج نامرغوب باشد، سالم می ماند.

قیمت خرید برنج هندی باسماتی

قیمت خرید برنج هندی باسماتی برای اطلاع از قیمت برنج هندی می توانید از طریق این سایت اقدام کنید. در ابتدا انواع برند برنج و بسته بندی آن ها را بررسی کنید. در صورت تمایل می توانید از راهنمایی کارشناسان بهره مند شوید. برنج هندی باسماتی مد نظر خود را سفارش دهید. و با اطمینان خاطر از کیفیت برنج، آن را با بهترین قیمت درب منزل دریافت کنید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما