برنج عنبربو اهواز عمده و صادرات

 

برنج عنبربو نسبت به برنج های شمال کشور به آب کم تری نیاز دارد که این باعث می شود تا برنج سبک باشد و برای معده سنگینی نداشته باشد و به دو صورت آبکش و کته می توان این برنج را پخت و مصرف کرد.

 

برنج عنبربو اهواز:

برنج عنبربو شیراز

برنج عنبربو یکی از بهترین برنج های موجود در بازار است که در لغت نامه ی دهخدا عنبر ماده ای خوش بو نامیده می شود که این برنج به داشتن عطر و بوی خوب معروف است.

برنج عنبربو در استان های جنوبی کشور کشت می شود که در تمامی شهرها جایگاه خود را پیدا کرده است.

سایز برنج و میزان قد کشیدن این برنج نسبت به سایر برنج ها کم تر است اما طعم و عطر آن را هیچ برنجی ندارد.

بیشترین کشت این نوع برنج در کشورهای جنوبی مثل استان خوزستان و شهر اهواز است که در هر مکانی از کشت کیفیت برنج متفاوت است و محصولات متفاوتی را تولید می کنند.

برنج عنبربو در مکان های دیگر کشور از جمله در شهر ایلام و در شهر شیراز نیز کشت می شود.

 

قیمت خرید و فروش برنج عنبربو:

برنج عنبربو در شیراز

خرید و فروش برنج عنبربو به دو صورت است:

  1. به صورت حضوری
  2. به صورت مجازی و اینترنتی

که روش مجازی و اینترنتی خود به دو صورت است:

  1. خرید آنلاین برنج از فروشگاه های آنلاین و معتبر و پرداخت هزینه آن هم به صورت آنلاین و برنج پس از پرداخت در اولین فرصت به آدرس مشتری ارسال می شود.
  2. خرید به صورت تناژ بالا و بالای ۵۰۰ کیلو که مخصوص تجار است و به صورت ثبت سفارش است.

در خرید به صورت حضوری که هزینه و زمان زیادی نیاز دارد و همچنین شناخت محصول با کیفیت بسیار سخت است و زحمت زیادی دارد.

مثل سایر برنج ها که قیمت آن ها در هنگام برداشت ارزان تر از برنج قدیمی موجود در بازار است .

برنج عنبربو مجلسی نیست و برای مهمانی های مجلسی مناسب نیست چون دانه های کوتاهی دارد ولی از لحاظ عطر و طعم مثال زدنی است و فوق العاده است.

مشخصات برنج عنبربو:

خرید برنج عنبر بو اهواز

برنج عنبربو نسبت به برنج های شمال کشور از آب کم تری برای کشت آن استفاده می شود و نسبت به برنج های شمال و طارم و هاشمی بسیار سبک تر بوده و برای معده سنگینی ندارد که هم به صورت آبکش و هم به صورت کته پخت می شود که این برنج دارای دو نوع سالم و نیم دانه هست.

برای تشخیص برنج عنبربوی مرغوب باید مقداری از این برنج را در مشت گرفت و به آن ها کرد اگر عطر خوبی از این برنج بلند شد مشخص است که برنج مرغوبی است.

گاهی اوقات برنج عنبربو دارای نیم دانه های فراوان است که بر کیفیت پخت برنج تاثیر گذار است برای جلوگیری از این کار باید با دقت به مقداری از این برنج نگاه کرد اگر مقدار برنج نیم دانه در آن زیاد باشد کیفیت پخت برنج پایین می آید و به صورت کته می شود .

شالیکوبی برنج از مواردی است که کمتر کسی به آن توجه می کنند که این کار برای صادرات برنج به کشورهای دیگر بسیار مهم است که منظور ار آن پوست گیری و خشک کردن برنج است که این کار در کارخانه های بسیار مجهز صورت می گیرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما