برنج عنبربو جنوب قیمت عمده

بهترین نوع برنج که مناسب کم آبی شهرهای جنوبی کشور است برنج عنبربو می باشد و بیشترین نوع برنج تولید شده در شهرهای جنوبی کشور از نوع برنج عنبر بو می باشد.

این نوع برنج دارای طبعی گرم می باشد و برای بیماری های بدن که از طبع سرد مواد غذایی ایجاد می شوند جلو گیری می کند و حتی بعضی از آن ها را بهبود می بخشد.

این گونه از برنج بسیار هضم راحتی دارد و سبک می باشد و دارای انواع ویتامین های گروه B و E و انواع مواد مغذی و مواد معدنی می باشد و عطر فوق العاده ای دارد.

برنج عنبر بوی جنوب

به دلیل کم آبی شهرهای جنوبی کشور بهترین مکان برای کشت برنج عنبر بو است چون کشت این برنج به آب کمی نیاز دارد.

حدود۲۱۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان زیر کشت برنج است که بیشترین مقدار تولید برنج از نوع عنبر بو است.

بهترین برنج عنبربوی جنوب کشور در شهر شوشتر کشت می شود اما در شهرهای دیگر نیز تولید این برنج وجود دارد مثل اهواز ، شوشتر ، رامهرمز و شادگان نیز کشت می شود.

استان خوزستان بعد از گیلان و مازندران بیشترین تولید برنج کشور را دارد.

خواص برنج عنبربوی جنوببرنج عنبر بوی جنوب

بر خلاف طبع سایر برنج ها برنج عنبربو دارای طبعی گرم است که بیشتر بیماری ها که نشان دهنده طبع سرد خوراکی ها است را درمان می کند و مفید است و در طب سنتی و طب اسلامی این نوع برنج پیشنهاد می شود.

این برنج در میان تمامی برنج ها دارای عطری فوق العاده است .

این برنج حدود ۷ ماه در محیط سرد و بدون نور مستقیم فتاب قابل نگه داری است و خراب نمی شود.

از نظر شکل فیزیکی این برنج دارای ظاهری چاق و کوتاه قامت است و در هنگام پخت قد نمی کشد و شکلی کوتاه دارد.

این برنج به دو صورت نیم دانه و تمام دانه در بازار وجود دارد و به علت قد نکشیدن زیاد این برنج معمولا برای مهمانی ها و مجالس مناسب نمی باشد و حتی روش پختش با سایر برنج ها کمی متفاوت است.

مزایای برنج عنبربو برای خرید و فروش

از مزایای برنج عنبربوی جنوب سبک بودن و هضم راحت آن هست و این برنج به چربی شکمی چربی شکمی و اضافی تبدیل نمی شودو فشار خون را نیز پایین می آورد و بیماری های جسمی و روحی را به دلیل طبع گرم آن به حداقل می رساند و دارای مقدار فراوانی ویتامین های گروه  Bو E و انواع مواد مغذی هست.

بیشتر برنج عنربوی موجود در کشور به صورت ارگانیک تولید می شود یعنی در تولید آن از کود و سموم شیمیایی استفاده نمی شود که این کار باعث می شود تا خواص آن حفظ شود.

قیمت برنج نسبت به سایر برنج های موجود در کشور کم تر است و در کشت این نوع برنج از آب کم تری استفاده می شود.

صادرات و واردات برنج عنبربوی جنوب

فروش عمده برنج عنبربو تهران

این نوع برنج مختص جنوب کشور است و از این گونه برنج برای صادرات هم استفاده می شود و بیشترین صادرات این برنج از نوع درجه یک آن می باشد.

این برنج از با کیفیت ترین و خوش عطر ترین برنج های در سطح کشور است و بیشترین برنج صادراتی تولید شده در ککشور محصول شهر خوزستان است.

ککشاورزان شهر خوزستان هر ساله سود زیادی را از صادرات برنج عنبربو نصیب خود می کنند.

برنج عنبربوی جنوب بهترین کیفیت را نسبت به محصولات داخلی دارد و بسیار خوش عطرتر می باشد و ککیفیت بسیار بالایی دارد یعنی تمامی سایز برنج ها یکی می باشد و بدون نیم دانه است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما