صادرات برنج عنبربو چی خوبه

رنج عنبربو از سال ۸۹ به بعد که حدود ۱۱ سال است در شهرهای جنوبی کشور به خصوص در خوزستان و اهواز کشت می شود که این برنج عطر بسیار خوبی دارد .

از دلایل نام گذاری این برنج به نام عنبربو می تواند نوعی ماهی جنوبی به نام عنبر باشد که این ماهی در شکم خود ماده ای خاکستری رنگ و خوش بو تولید می کند  و جنوبی ها چون این برنج هم بسیار عطر خوبی دارد به این نام نامیده اند.

این برنج به دلیل کیفیت و عطر خوب خود مشتریان زیادی را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

برنج عنبربو خوبهنمایندگی فروش برنج عنبربو

برنج عنبربو بیشتر در شهرهای اهواز و خوزستان کشت می شود و این نوع برنج تقریبا ۱۱ سالی است که در کشور ما تولید می شود .

این برنج از سال ۸۹ تاکنون در شهرهای خوزستان کشت می شود ، برنج عنبربوی تولید شده در هر شهری دارای کیفیت متفاوتی است.

در جنوب کشور اسم یک نوع ماهی خاص عنبر است که درون شکم این نوع ماهی ماده ای خاکستری تولید می شود که بسیار خوش بو است و شاید دلیل نام گذاری این برنج در جنوب هم همین باشد چون برنج عنبربو بسیار معطر است.

هنگامی که در سال ۸۹ کشت برنج در خوزستان شروع شد کسی فکر نمی کرد که با آب شور آن جا این نوع برنج تولید شود که اینگونه در کل دنیا طرفدار پیدا کند و پر فروش شود.

بازار خرید و فروش برنج عنبربو در شمالنمایندگی فروش برنج عنبربو در تهران

علاوه بر شالیزارهای جنوب در شمال کشور مثلا در شهر ایلام هم این نوع برنج کشت می شود اما بیشتر افراد برای خرید و فروش برنج عنبربو به دنبال محصولات جنوب کشور هستند.

این نوع برنج باعث کاهش فشارخون و تری گلیسیرید خون می شود  و مقاومت بدن نسبت به انسولین را بیشتر می کند به همین جهت برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است.

این نوع برنج به عنوان برنج دارویی شناخته می شود چون خاصیت های دارویی فراوانی دارد به همین دلیل بازار خرید و فروش برنج عنبربو بسیار گرم است.

کشت برنج عنبربو در جنوب: یکی از شهرهای جنوب کشور که در آن کشت برنج صورت می گیرد شهر میداوود است که در نزدیکی باغلمک قرار دارد .

درست است که همه فکر می کنند تماما شالیزار های برنج در شمال کشور قرار دارند اما شالیزار هایی از برنج هم در جنوب کشور قرار دارند که با بوی عطر برنج هوش را از سر آدم می برند.

به دلیل عطر برنج های تولیدی جنوب که قیمت مناسبی دارند نسبت به برنج های شالیزار های شمال مثل برنج هاشمی و یا طارم که با این عطر و بو بسیار گران هستند.

دلیل علاقه ی مردم به برنج عنبربو بیشتر به خاطر خاصیت فراوان آن می باشد که این نوع برنج منبع بزرگی از ویتامین های گروه B است به خصوص ویتامین گروه B6 دارد که این ویتامین برای رشد مو و عدم ریزش مو بسیار موثر است و مفید می باشد.

حتی از پوست و سبوس برنج عنبربو هم استفاده می شود چون منبع ویتامین B6  است و برای ازدیاد مو و رشد ناخن از آن استفاده می کنند.

صادرات برنج عنبربو اهوازخرید برنج عنبربو خوزستان

چون این نوع برنج کشت تابستانه دارد و از آب کمی برای رشد آن استفاده می کنند بهترین کیفیت را دارد.

بیشترین صادرات برنج عنبربو از محصولات تازه برداشت شده و پوست کنده و خشک شده است و صادرات محصول تازه معمولا در فصول پاییز و زمستان صورت می گیرد چون عطر برنج تازه برداشت شده بسیار بیشتر از برنج های سال گذشته موجود در انبار است.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما