خرید برنج عنبربو خوزستان صادرات عراق

برنج عنبر بو صادراتی چیست

خرید برنج عنبربو خوزستان

برنج عنبر بو نوعی برنج ایرانی است که علت  عطر دلپذیر خود بسیار شهرت یافته است.

کاشت برنج عنبربو برنج بطور اصلی دراستان خوزستان انجام می‌پذیرد اما برنج عنبربو جز در  استان خوزستان که شامل شهرهای شوشتر، دزفول و اهواز میشود در شهرهای دیگری نیز مانند استان‌ ایلام در شهر سیروان و نیز در شهرهایی نظیر اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی و شیراز فارس هم کشت و برداشت می‌شود .

قیمت و نرخ برنج عنبربو خوزستان بسیار شایسته است همچنین حائز اهمیت است که این نوع برنج جنوبی کشور علاوه بر دارابودن قیمت مناسب از طعم و بوی بسیار مطلبوبی برخوردار است  که به این دلیل در رقابت با برنج های شمال مانند برنج هاشمی و طارم قرار می‌گیرد بنابراین این برنج جز برنج هایی است که فروش تقریبا  خوبی دارند . برنج عنبربو در تهران و سایر شهرهای ایران دارای طرفداران زیادی چه مصرف‌کننده و چه فروشنده های فروش خرده و یا عمده انواع برنج است ‌.

روش شناخت برنج عنبربو چیست و چگونه می‌توان اصل این برنج را تشخیص داد؟

خرید برنج عنبربو خوزستان

برنج عنبر بو به در مقابل  برنج های شمالی مانند هاشمی ،طارم  وصدری نیازمند آب کمتری برای رشد و نمو می‌باشد.

این نوع برنج از لحاظ پخت و پز  بسیارسبک و زود هضم است و در نتیجه معده و روده افراد را اذیت نمیکند و به دو نوع  کته و آبکش میتوان آن را مورد استفاده قرار دادمیتواند.

شکل و مشخصات ظاهری برنج عنبربو برای خرید عمده چگونه است؟

خرید برنج عنبربو خوزستان

برنج عنبربو بااینکه از طعم و عطر خوشایندی برخوردار است اما به دلیل دانه های درشت و کوتاه قد بشقاب پسند نمی باشد زیرا که اغلب  مردم ایران تمایل زیادی به خوردن برنجی دانه های بلندند مانند برنج  هاشمی و طارمی دارند.

برنج عنبربو به چند قسم وجود دارد؟

خرید برنج عنبربو خوزستان

برنج عنبر بو دارای  دو نوع سالم و شکسته می‌باشد.

برنج عنبربو در مناطقی کاشت و برداشت  می شود؟

خرید برنج عنبربو خوزستان

برنج عنبر بو بیشتر اراضی شوشتر ، دزفول و شادگان که از توابع استان می‌باشند و همچنین در بعضی از نقاط ایلام کاشت میشود.

نحوه تشخیص برنج عنبربو مرغوب به چه صورت است؟

خرید برنج عنبربو خوزستان

برای شناسایی برنج عنبر بو اصل می‌توان  طعم  یک مشت از این برنج را در میان دو دوست خود به آرامی ماساژ دهید سپس روی آن ها کنید تا عطر آن را شناسایی نماید اگر برنج از نوع برنج عنبر بو اصل باشد حتما عطر خود را نمایان خواهد نمود در روش دیگری می‌توانید مقداری از دانه های برنج را در دهان گذاشته و آن را بجویید تا مزه خوشایند آن را تشخیص دهید

بیشترین مقدار برنج‌ عنبر بو موجود در مراکز فروش از نوع دانه‌ شکسته یا همان نیمدانه هستند که بعد دم کشیدن روی برنج تاثیر می‌گذارد در نتیجه گر می‌خواهید تا  برنجی بدون نیمدانه را خریداری نماید حتما قبل از پخت مقداری از آن را در کف دست ریخته سپس با دقت متوجه شوید که دانه‌ها چند درصد نیمدانه اند .

با این روش می‌توانید یک نوع بودن  برنج را هم می‌توانید مشخص نمایید.

یکدست بودن برنج از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا انواع برنج های مختلف مدت زمان دم کشیدن متفاوتی نیز دارند و در نتیجه اگر برنج یکدستی کاملی نداشته باشد با خوبی دم نمی‌کشد و برنج خوبی از آب در نمی‌آید.

نرخ برنج عنبربو دربازاراهای کشور به چه صورت است ؟

خرید برنج عنبربو خوزستان

برنج عنبر بو نیز همانند سایر اجناس و مواد خوراکی دیگر بسته به عواملی دارای قیمت های گوناگونی است بطور مثال اگر این برنج در هنگام برداشت آن خریداری گردد دارای نرخ و قیمت مناسب تری نسبت به فصل چینش گذشته آن دارد همچنین نرخ واقعی برنج عنبر بو به علت نوسانات ارز هیچگاه یکسان نخواهد .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما