نرخ مصوب برنج هندی عالی

برنج هندی عالی، برنجی وارداتی از هندوستان است. انواع برنج هندی پس از ورود به کشور، با توجه به نوع و کیفیت شان، توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان قیمت گذاری می شوند. در تعیین قیمت این محصول، نرخ ارز تاثیر مهمی دارد.
این برنج، پس از ورود به کشور در بسته های ۵ و ۱۰ کیلویی بسته بندی شده و با نام های تجاری گوناگون در کشور توزیع می شود. برنج های هندی از نظر کیفیت، درجه بندی دارند. برنج های هندی با درجه عالی، از نظر طعم و عطر، کیفیت خوبی دارند. 

نرخ مصوب برنج هندی عالی

دانستنی هایی درباره برنج هندی

دانستنی هایی درباره برنج هندی برنج از خانواده غلات است و غذای اصلی بسیاری از مردم در مناطق مختلف دنیا می باشد. کشت این محصول به آب زیادی نیاز دارد. از این رو کشور هایی که دارای آب و هوای مرطوب که بارندگی های زیادی دارند، به کشت این محصول می پردازند. 
آمریکا، هند، چین، پاکستان، تایلند، اروگوئه و … از کشور های فعال در زمینه کشت برنج هستند. همچنین این کشور ها از بزرگترین صادر کنندگان این محصول به سایر کشور ها هم می باشند.
ایران خود تولید کننده برنج بوده و برنج ایرانی از کیفیت بالایی هم برخوردار است. از این رو قیمت بالایی هم دارند. میزان برنج برداشتی از شالیزارهای ایران، جوابگوی حجم بالای مصرف این محصول در کشور نیست. از این رو بخش عمده نیاز کشور با واردات تامین می شود. 

میزان زیادی از برنج مورد نیاز، از طریق واردات برنج هندی برآورده می شود. این برنج ها، نسبت به نمونه های ایرانی، کیفیت پایین تری دارند. با توجه به قیمت پایین برنج هندی، این محصول توانسته در سفره های اقشار متوسط و کم درآمد جامعه به خوبی جا باز کند. 
هر چند در مورد نحوه تولید و کیفیت برنج های هندی شک و شبهه های فراوانی وجود دارد، اما واردات این محصول و بازار خرید و فروش گرمی دارد.
برنج های هندی، هم مانند تولیدات چینی، دارای کیفیت های مختلف هستند؛ برنج هندی با کیفیت و مرغوب دارای عطر و طعم بسیار خوبی است که دارای قیمت بالایی هم می باشد. واردات این نوع از برنج هندی، توجیه اقتصادی برای تجار و وارد کننده ها ندارد.
برنج های هندی دارای خصوصیاتی هستند از جمله اینکه پس از پخت قد کشیده و بلند می شوند. این برنج، جوش بالایی داشته و معمولا هر چقدر هم که بجوشد خمیر نمی شود.
برنج های هندی موجود در بازار دارای کیفیت معمولی و پایینی در مقایسه با برنج های ایرانی هستند. علت پایین بودن قیمت این محصول، کیفیت پایین تر نسبت به نمونه های ایرانی است. 

واردات برنج هندی عالی

واردات برنج هندی عالی برنج هندی 1121 از انواع معروف برنج های هندی است. این محصول پس از پخت قد کشیده و بلند می شود. از دیگر ویژگی این برنج، دانه دانه بودن آن پس از پخت است. 
در بین برنج های هندی، برنج 1121 از نمونه های پر فروش محسوب می شود. 
برنج از مواد غذایی اساسی در ایران است که بخش زیاد برنج مصرفی از سایر کشور ها وارد می شود. واردات برنج از هند طی سال های گذشته، افزایش چشمگیری داشته و این محصول با کیفیت های عالی تا متوسط در بازار ایران به راحتی یافت می شود. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما