مرکز پخش برنج تایلندی

برنج قسمت بسیار مهمی برای بسیاری از مردم جهان مخصوصا مردم کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا به شمار می آید.در کشور ایران برنج و نان جزو اصلی ترین مواد غذایی در سبد غذایی مردم به حساب می آیند.با توجه به این موضوع که ممکن است میزان تولید داخلی برنج دچار کمبود شودو در بازار برنج داخلی برای عرضه وجود نداشته باشد،برنج های وارداتی مانند برنج تایلندی به دلیل قیمت کمتر و به صرفه تر می تواند جایگزین مناسبی برای این موضوع باشد.همچنین قیمت به صرفه آنها باعث می شود تا افراد کم در آمد جامعه هم بتوانند در سبد غذایی خود برنج را داشته باشند.در این مقاله ما به صورت مختصر به برنج تایلندی و خصوصیات آن،همچنین مرکز پخش برنج تایلندی خواهیم پرداخت.

انواع برنج های تایلندی کدامند؟

برنج عنبربو قیمت روز
بازارهای صادراتی مهم در کشور تایلند که مرکز پخش برنج تایلندی به کشورهای مختلف هستند شامل چین،ایالات متحده،کشورهای جنوب شرقی و… می شوند.این برنج های تایلندی که از این مرکز پخش می شوند انواع مختلفی دارندکه این انواع به شرح زیر هستند.
· برنج معطر:یکی از برنج های مشهور در بین کشاورزان و مصرف کنندگان محسوب می شود.کیفیت ،لطافت و عطر طبیعی آن بی نظیر و منحصر به فرد است.
· برنج هومالی:نام دیگر این نوع برنج ،یاس و جاسمین است.فروش و عرضه آن در سراسر دنیا با قیمتی عالی صورت می گیردو تقاضا برای آن هرساله افزایش می یاید.
· برنج نیم جوش:۱۴ تا ۱۸ درصد سهام کل صادرات برنج را دارا می باشد.بازار اصلی این برنج آفریقا و خاورمیانه می باشد.این نوع برنج نسبت به باقی انواع آن ارزش غذایی بیشتری دارد.
· برنج سفید:جزو ارزان ترین گونه برنج تایلندی محسوب می شود.حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد از سهام کل فروش برنج را دارا می باشد.عمده ترین بازارهای فروش آن بازارهای آسیا و آفریقا است .
کیفیت برنج تایلندی بر اساس چه ویژگی هایی تعیین می شود؟
یکی از مسائلی که افراد در هنگام خرید برنج از مرکز فروش به آن توجه می کنند کیفیت محصول است.برای تعیین این کیفیت پارامترهای مختلفی وجود دارد که چند مورد از آنها به شرح زیر هستند.
· شکل و ظاهر دانه
· رایحه وعطر برنج
· مواد مغذی

مرکز پخش برنج تایلندی کجاست؟

مرکز پخش برنج تایلندی کجاست؟
همانطور که از اسم این برنج مشخص است برنج تایلندی در تایلند کشت می شود و به بیان دیگر مرکز پخش برنج تایلندی ، تایلند است.این نوع برنج بعد از کشت به کشورهای همجوار مخصوصا کشورهای شرق و آسیای شرقی صادر می شود ،زیرا برنج یک ماده غذایی پرمصرف در سبد غذایی مردم آسیا و خاورمیانه محسوب می شود.
قیمت گذاری این برنج ها نیز به علاوه نوع فروش آن اعم از بسته بندی و یا عمده و همچنین عواملی مانند نوسانات قیمت در کشور بستگی دارد.

جمع بندی


جمع بندی
برنج تایلندی قسمت بسیار مهمی برای بسیاری از مردم جهان مخصوصا مردم کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا به شمار می آید.در کشور ایران برنج و نان جزو اصلی ترین مواد غذایی در سبد غذایی مردم به حساب می آیند. در این مقاله ما به صورت مختصر به برنج تایلندی و خصوصیات آن،همچنین مرکز پخش برنج تایلندی پرداختیم. بازارهای صادراتی مهم در کشور تایلند که مرکز پخش برنج تایلندی به کشورهای مختلف هستند شامل چین،ایالات متحده،کشورهای جنوب شرقی و… می شوند.این برنج های تایلندی که از این مرکز پخش می شوند انواع مختلفی دارند مانند برنج معطر، برنج هومالی، برنج نیم جوش و برنج سفید. یکی از مسائلی که افراد در هنگام خرید برنج از مرکز فروش به آن توجه می کنند کیفیت محصول است.برای تعیین این کیفیت پارامترهای مختلفی وجود دارد مانند شکل و ظاهر دانه ، رایحه وعطر برنج و مواد مغذی. همانطور که از اسم این برنج مشخص است برنج تایلندی در تایلند کشت می شود و به بیان دیگر مرکز پخش این برنج تایلند است.این نوع برنج بعد از کشت به کشورهای همجوار مخصوصا کشورهای شرق و آسیای شرقی صادر می شود ،زیرا برنج یک ماده غذایی پرمصرف در سبد غذایی مردم آسیا و خاورمیانه محسوب می شود.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما